29 sep. 2013

Pricklönn

Som ni förmodligen vet så gillar jag prickar och idag hittade jag en prickig lönn! 
Nu är det säkert inte särskilt bra för lönnen att ha prickiga blad så jag hoppas att den hämtar sig och blir som vanligt nästa vår men fin var den med sina höstiga prickiga blad i solens sken idag.
Kärleksört - visst hör det hösten till? 
Asparna är vackra nu, med blad i alla färger från mörkaste grönt via gult till rött. 
En och annan ros har klarat de frostnätter som hittills varit. Så ljuvlig. Så skör.
På handarbetsfronten har det inte hänt mycket alls i helgen men jag har varit på äventyr som jag återkommer till. Tredje delen i Westknits mysteriesjal är i alla fall i vardande.
Tja, det blir ännu fler stora hål och massor av små. Spännande är bara förnamnet. Jag tror i alla fall att min sjal blir både stor och skir. Jag stickar i Supersoft från Magasin duett och det är en fröjd att sticka i det garnet. I morgon är det visst sista dagen i september och jag bara undrar - vem snor tiden?

2 kommentarer:

  1. Vad lustigt, Anette, i fredags hittade jag också en lönn med likadana svarta prickar, jag såg det på ett träd, men inte på något mera trots att jag gick en rejäl promenad. Detta var i Alingsås. Jag tog också kort :) Har vi sett samma lönn? /Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nej, jag har inte varit i närheten av Alingsås så det finns i alla fall minst två pricklönnar :o)

      Radera