23 sep. 2013

Naturen vinner i längden (hoppas jag)

Mössan Green Memories från knit-a-longen är torr och solen skiner. Tänk om det var så att solen höll sig framme varje dag jag stickor mössor och sockor och annat som behövs när det är kallt. - Då skulle jag sticka massor av sånt! 
Jag har stickat i Supersoft som jag köpt från Magasin Duett. Stickor 2,5 mm till resår och 3,5 mm till resten. Mössan är lite stor åt mig så det blir absolut en till. 

Från luva till tuva, eller ja, i alla fall några skogsbilder till från utflykten till Kallsebo igår.
Sten och natur förväntade jag mig men stora mängder skräp förväntade jag mig inte att hitta.
Så ledsamt att se att skräpet ligger och dräller där det inte borde vara.
Till fara både för människor, djur och natur. 
En sak är i alla fall trösterikt... 
...och det är att naturen gör allt den kan för att ta över, för att bli sin egen igen.
Sorgligt skräpigt och respektlöst mot naturen.
Bortser man från människans junk så finns det fantastiska saker att titta på.
På avstånd syns Klarsjön möta berget.
Lite närmre syns svampar och mossor. 
Och riktigt nära är tallen ett underverk att njuta av!

1 kommentar: