17 dec. 2012

Malins historia

Jag vill hellre dö än föda barn sa Malin Hedberg i dagens Tendens i P1 på temat svenska berättelser. Malins berättelse gick rakt in i hjärtat på mig och jag satt kvar i bilen en kvart efter att jag var framme  där jag skulle för jag var tvungen att lyssna klart på programmet. Så starkt, så modigt, så ärligt.
Alla vi människor har en egen berättelse, vår egen historia. En del vill berätta, andra vill men kan inte, ytterligare andra skulle så gärna berätta om bara någon lyssnade. En del förblir tysta. Valet är vars och ens.
Lyssna på Malins program HÄR, hon ville berätta.

I eftermiddags drog jag på mig gummistövlarna och klafsade ut för att ta några bilder på Koigusjalen.



Jag hoppas så att åtminstone lite snö blir kvar till jul, trots dagens plusgrader och regn. 
Prickeliprick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar