6 dec. 2012

Locket på

Jag är förkyld. Förkyld och deppig. Jag har inte stuckit ut näsan sedan i söndags så jag längtar ut. Jag tycker alltid att det är lite jobbigt när det skymmer och idag var det lite extra motigt med mörkret. Jag är så van vid att det där vemodet smyger sig på mig när det mörknar och allt som oftast så vänder jag det till något bra, som att krypa upp under filten och tända ett par ljus men eftersom jag tillbringat hela förkylningen med filt och tända ljus så var det liksom verkningslöst och förbrukat idag.
Färgglada sockor är inte det sämsta en sån här dag. 
Schoppel wolles Crazy zauberball, färg Indisch rosa, stickor 2,25 mm och ett vanligt basmönster från hjärnarkivet. 
Vet ni - här sken solen en stund idag! Och himlen var blå! 
Ser ni solstrålarna som reflekteras på snöiga grenar? 
En hink med lock står på trappan. 
Lite charmigt.

2 kommentarer:

  1. Socknarna blev verkligen fina :-)

    SvaraRadera
  2. Krya på dej!!Va fina sockor o färgen va oxå fin! Va mycke snö ni har.. vi har typ 2 cm..och -8...ha en bra helg.

    SvaraRadera