23 nov. 2012

Mönster på halskrage och Omtankar

Händer det att du tänker på andra människor, kollegor, vänner eller bekanta, med värme och glädje? Om du har omtanke om andra så är det fullt möjligt att andra hyser omtanke om dig! Det kanske inte alltid är samma personer som du tänker på som tänker på dig, men bryr du dig om andra så är det inte bara möjligt utan sannolikt att andra bryr sig om dig. Svindlande tanke, eller hur?
Idag hade jag förmånen att se och känna tre personers omtanke om mig på helt olika sätt, en visste jag om och uppskattar mycket, en kunde jag ana efter många års vänskap, men den tredje var en oväntad och glädjande överraskning. Jag blir alldeles varm och lite gråtig, och känner en oerhörd ödmjukhet och tacksamhet. Jag inkluderar er i mina tankar!

Recept på enklaste halskragen:
Lägg upp 80 maskor av garnet Colibri från Svarta Fåret på en 80 cm rundsticka nr 10 mm.
Sticka runt i resår, 1 rm i bakre maskbågen, 1 am tills två härvor, 200 gram, nästan är slut. Maska av ganska löst. Fäst trådar. Klart!
Tror ni jag har köpt en tröja som matchar mina ögon eller köpt färgade linser som matchar min tröja? Vem vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar