27 juli 2011

Så var det inte tänkt

En lång tisdag behöver avslutas med rolig sömnad. Så hade jag i alla fall planerat, men så blev det inte alls trots att sygrejerna låg så prydligt och väntade på att jag skulle ta tag i dem.
Jag och några kollegor kom under eftermiddagen till en plats där en kvinna blivit akut sjuk. Det var omtumlande och oroligt på många sätt och vis, och när jag kom hem så gick tankarna på högvarv. Då kunde jag i alla fall glädjas åt en söt liten bok med underfundiga och fiffiluriga teckningar av Sven Nordqvist (Tack vännen!) och de beställda trosorna från Anna PS
Trosorna låg så fint i silkespapper och det kändes superlyxigt! Det ska bli kul att testa dem - och känns de bra kan jag mycket väl tänka mig att handla fler, för jag gillar verkligen Anna PS affärsidé. Läs gärna på hennes hemsida. Jag känner henne inte på något sätt, men läste om henne och hennes företag i en tidning och tyckte om att hon vågade satsa på sin idé.
Trosorna är svarta, men jag fick ljusa bilden för att kanten skulle synas.
Det blev en konstig dag, och inget alls sytt, men jag har stickat lite med Recycle Sari silk-garnet.
En enkel sak tror jag passar bäst till ett garn med så mycket karaktär.
Be careful out there!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar