31 dec. 2010

Summan av kardemumman

Nu är det dax att summera 2010 ur ett quiltperspektiv.
Jag har mest sytt småsaker under året, men det blev visst några större saker som färdigställdes under året också...












Jag har varierat färger och mönster och tycker själv att jag haft en ganska lekfull inställning till quiltandet det här året.
Dessutom är jag glad för alla fina fotomiljöer som mina quiltar fått besöka! Det ger en extra dimension att se sin quilt på ett fint ställe, tänka tillbaka på platsen, årstiden och känslan. Me like!
***
Jag gör en sticksummering också, topp 12.
Oj så många sjalar det blev! Och en och annan kofta också.
Genomgående bland det stickade är ullgarn, fast i många grovlekar och färger. En förkärlek för blått/lila är det nog. Märkligt, jag som inte syr så mycket i de färgerna.











Årets sista dag ska jag ägna åt att titta på alla bilder och inspireras till nya projekt tror jag. Eller så plockar jag fram stickningen eller så kryper intill symaskinen och tar några tyger med mig...
 
GOTT NYTT ÅR!
***Anette L*** 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar