24 dec. 2010

Julefrid

Den här julen blev inte som vi planerat, 
men den är bra ändå. Lugnt och skönt i hemmets vrå har vi det.
Jag har haft gott om tid att sticka klart julkalenderstickningen idag.

En lååång och skön halsduk stickad i mjukaste merinoull.
Jag tycker fortfarande att det är lite synd att jag stickade i svart, men det var det jag hade hemma och från början visste jag ju inte vad det skulle bli.
Dagens lucka var, återigen, ett fint och roligt mönster att sticka (fotat upp och ner i relation till mönstret - överst till höger).

Jag tror inte jag behöver blocka halsduken, utan den får användas som den är, och jag har en superfin mönsterkarta nära till hands, vart jag än går.

I morse när vi vaknade fick vi locka ner taktomten för att hjälpa till med att skotta utfarten. Det har kommit massor med ny snö.
Tomten är välutrustad med overall, en tjock mössa - och skidglasögon!

Det gick åt!
Just nu snöar det inte, och för tillfället är jag nöjd så mer snö behöver inte komma än på ett tag.
Nu stickar jag raggsockor. Tredje paret på raken.
Varför kan jag inte bara göra en sak och sedan variera med något annat???
Trevlig juldag allesammans!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar