29 dec. 2010

Troll, trolleri, trollera

 Nu är det inte så mycket kvar av 2010, men lite till har jag hunnit sy innan året rinner ut.
AnneMarlen (som sytt en liten necessär med hjälp av mitt mönster!) drog igång en
Sy tillsammans på Quilt och lappteknik-listan och uppmaningen var att sy så kallade muggmattor, ett litet underlägg för en mugg och en macka,
och jag kunde inte motstå det. Dessutom hade jag rester från
det HÄR projektet som passade bra att göra någonting av.

Fyra stycken muggmattor, en till oss var i familjen, ca 5 x 7 inch.

Det är bra med rester! 
Igår var jag ute på vintervägar, dock inte villovägar, för jag hade siktet inställt på Vimmerby och träff med två glada troll sykompisar.

Lite trollskt, eller hur?
För övrigt så nålar jag den här quilten på röd fleece:

Trolleri att rester kan bli så fina tillsammans.
Så roligt att så många blev glada för mönstret på necessären
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar