3 jan. 2011

Mjukstart

Och så var det den tredje dagen...
och jag har mjukstartat året med att sy något mjukt
- ett kuddfodral till en myskudde.
Det är sytt enligt tekniken Använd-bara-rester-som-redan-ligger-på-sybordet och det funkade utmärkt. De skarvar som jag var tvungen att göra skulle man ju nästan kunna tro var noga uträknade... Baksida, kantremsa - allt - låg på bordet som rester. Jag har nog för mycket rester (framme)...

En liten necessär har det också blivit, 
och jag hoppas unga fröken som ska ha den, och som själv valt tygerna, ska bli nöjd.

Jag blev lite inspirerad av AnneMarlens fina bildcollage, så därför kunde jag inte låta bli att leka lite med mina foton.
;o)
Nästa foto är från nyårsafton och jag gillar det.
En annorlunda bild på fyrverkerier med alla människor i förgrunden.

Nu ser jag fram emot vad resten av 2011 ska föra med sig!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar