16 mars 2009

Progress på flera fronter

Ibland är det bra att låta saker vila.
Som orkidéer till exempel.
Jag läste en gång att det värsta en orkidé kan råka ut för är "pysseltanter".
Nu älskar jag visserligen att pyssla, och en del anser att jag är tant, men jag är inte överdrivet omhuldande med mina krukväxter.
Den här blomman tycks gilla det:

Denna sköna snövita orkidé fick jag när jag slutade mitt förra jobb för 1,5 år sedan. Den har blommat sen dess!
***
Andra saker vill inte vila.
Som det här blocket:

Nej, Gracie - hon ville fram direkt!

Nu är alla nio blocken i Truly Scrumptious broderade 
***
Utmaningen har inte vilat, trots att det var min tanke.
Just nu ser det ut så här på mitt vardagsrumsgolv:

Några block till, flytta om de befintliga en del och så en bård runt det hela så...mja... det känns inte lika tråkigt och intetsägande som igår.
Jag tror det vill bli bra. Sobert! som någon skrev 
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar