22 mars 2009

Protest!

Igår hade vi 13-14 grader varmt och sol, och då jobbade jag. Idag, när jag är hemma, då ser det ut så här:

Ser ni de där läbbiga vita prickarna och strecken?! Snöblandat regn.... Suck!
***
Jag har tjuvstartat. Med aprilsockorna i Stickamera sockklubb.
Jag utmanar verkligen mig själv med sockklubben, för det ena mönstret efter det andra innehåller moment som jag aldrig stickat förut. Nu har jag precis lärt mig att göra Figure eight-cast on - en slags uppläggning på två stickor för tån så det inte blir något hål. Det blev rätt bra, även för att vara första gången:

Däremot verkar det som sockan blir så bred att den passar en slalomskida... men jag stickar en bit till i alla fall 
***
Och så en liten Fungly-update...
Nu är toppen nålad på fleece. Dax för quiltning alltså! Den ska nog bli klar den quilten också 
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar