28 mars 2009

Ingen sylust i sikte

Var är min sylust?
Den har fullkomligt blåst bort.
Det är jättetrist, men att sy utan sylust blir aldrig bra... så jag fortsätter sticka. Nu är första aprilsockan klar - redan innan april ens börjat.

Den här gången är det Diagonal Lace socks som ska göras. Inte den roligaste sockan jag gjort, och inte den vackraste heller, men jag har en plan för de här sockorna som jag hoppas kunna visa när socka nr 2 är klar. 
***
Är det någon som vet något om den här väggmålningen?

Den finns på en vägg i Oskarshamn. Jag skulle gärna vilja veta något om den; vem som målat den, när den är målad, varför jungfrun håller i en fisk etc. Jag har googlat lite men utan napp, om man säger så...
Idag har vi haft en fin vårdag med solsken. Lite kallt, men det får man väl stå ut med så här års.

I kväll är det Earth hour, då släcker vi hemma hos oss. Och så måste vi komma ihåg att ändra till sommartid! Det är mycket nu! 
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar