1 mars 2009

Lycka är att sy tillsammans med sina vänner

Nu är jag hemma efter några dagar med många underbara syvänner och lika många symaskiner.
Huset är tyst, även om hela familjen är hemma. Det är inte ett enda symaskinsbrummande som bakgrundsmusik...
Man vänjer sig fort vid att bara fokusera på vad nästa syprojekt ska bli, och vad grannen vid bordet intill har hittat för vackra och spännande tyger och vad hon syr på...
Jag har inte alls sytt så mycket som jag brukar, men några stjärnor i en pågående utmaning har det blivit:

Och så är jag lite off season och har börjat sy något med snögubbar:

Några av oss svängde ihop ett syetui på lördagkvällen. Etuiet är gjort av två kvadrater och har massor av små fickor. Jag hade inga passande knappar med mig, så jag fick ta vad jag för tillfället hade... Mu!



Några tyger skrek och ropade att de vilje följa med mig hem, och jag hade inte hjärta att neka dem... De är envisa de där skrikande tygerna! Och visst sjutton blev det några rosa.... - de skriker väldigt högt!

Numera är jag också stolt ägare till ett SewEzi-sybord 
Efter en syhelg så blir man absolut inte trött på att sy - tvärtom! Jag har fått hur mycket inspiration som helst!!! Jag har flera nya idéer och två utmaningar med mig hem i bagaget  men nu är det snart en ny arbetsvecka och inte så mycket sömnad som väntar. KRAM till alla sykompisar!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar