20 aug. 2008

Semesterspurt

Nu är det bara drygt två dagar kvar av min semester, och jag är själv hemma. Barnen började skolan igår och KM började jobba idag. Vad ska man hitta på då? - Göra färdigt småsaker kanske?
Först ut en liten scarves som jag började på i England. Jag var ju "tvungen" att ha något att göra när jag satt i hotellets bar varje kväll :o)), så några nystan och ett par stickor införskaffades.

Det är så mjukt garn att man nästan inte kan sluta klappa på det ;o) Tyvärr så köpte jag bara två nystan, så nöjet att sticka tog slut fort. 
I England så hittade vi en kul necessär i en butik, men inte köper man det man kan sy själv?! Här är mitt första försök - som jag inte alls är nöjd med. Sidstyckena blev för små, och det var inte min dag när jag försökte få dit dragkedjan och samtidigt ha sidsömmarna utåt... måste fundera ut ett annat sätt att sy den!

Jag håller också på med en mysquilt till KM, men det arbetet har tagit stopp eftersom jag inte hade tillräckligt mycket vadd hemma.... (Varför har man aldrig tillräckligt mycket vadd hemma???) Toppen är i alla fall klar, och baksidan som också består av lappar är klar. Bara att vänta alltså...

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på.... så jag får väl börja på något nytt :o))
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar