31 aug. 2008

Makens quilt

Söndag = sydag
Idag quiltade jag hela KMs quilt OCH kantade den! Och eftersom namnlappen redan är insydd så är hela quilten klar :o))
Jag hoppas han blir nöjd och glad nu när han kan kura ihop sig i soffan med sin egen quilt! ;o))
Bara för att dra ut på det roliga en liiiten stund till så börjar jag med att visa baksidan. Jag gillar den! Jag trodde att det skulle märkas i tyghyllan om jag tog en bunt höstiga tyger, men si det märks knappt...

Ibland är det bra att inte ha ett passande baksidestyg liggande.

Framsidan då:

Och hela:

Quilten är ganska stor, 175 x 150 cm och färgerna är läckert höstiga, precis som KM vill ha det ;o)
Nästa projekt blir nog att sy ihop delarna från godisskålen...
***Anette L***
Uppdatering: Tygerna är från serien Fall back in time, designade av Sandy Gervais för Moda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar