11 sep. 2016

Morris dag

Sommaren fortsätter och det är varmt och härligt. Många kvällar är magiskt rosa. 
Jag försöker ta in det, spara det till andra dagar när mörkret faller tidigt och det knappt blir ljust. Trots att det är så fint ute så känner jag mig ändå lite låg. Den där sorgen och vemodet pockar på lite uppmärksamhet. Det är okej, de känslorna får vara där, de får också vara med, bredvid alla andra känslor. 
Världens bäste lillkille fyller två år idag! Vi har klappat och gosat med Morran så mycket vi kunnat men mest har han varit ute och smugit på husse som burit ris och grenar. Minerva fångade en mus som  Morris fick, han har snälla syrror den här lillkillen!
Han är yngst och var minst men nu är han större än både Minerva och Luna. 
Han är min alla bästa krumilurmeduxin och gör mig nästan alltid glad. 
Allra bästa Morris Morran Morrelius Lillkillen bus som vi tycker så mycket om! Och som sig bör har han många fina namn, han är ju katt med stil och kattityd. 
Och jag, jag stickar vidare. 
Fint blir det. 

1 kommentar:

  1. Dessa goa katter. Jag har en och kan inte sticka eller virka ett dugg om han är i närheten. Garn är fortfarande det bästa han vet,12 år gammal:-)).

    SvaraRadera