20 sep. 2016

Vågornas brus

Nu ligger Rheinlustsjalen på sträckbänken och den är precis så ljuvlig som jag hoppats. Jag är ganska säker på att den kommer bli höstens favoritsjal och den var så rolig att göra att jag kanske lägger upp en till i en annan färg. Jag tror jag vet en tjej som skulle bli glad om jag gjorde en till henne.
Jag följde mönstret till punkt och pricka men hoppade över en mönsteromgång för att mina 800 m garn skulle räcka. Det var ett klokt beslut för det blev inte mycket garn kvar när jag var färdig. 

Mönsteridén till de söta små sovsäckarna är inte min egen. Det finns ett gratismönster med en beskrivning HÄR. Jag gör nästan enligt beskrivningen när jag gör dem, några egna små trix har jag för mig och just de momenten kan jag ta bild på nästa gång jag syr en sovsäck. 

Dagens höjdpunkt var en fika på stan med en vän. Jag passade på att gå genom Besväret som jag gör när jag får tillfälle. 
Det är lite backigt, det kan vara kämpigt att ta sig upp men det är så fint där. 
Finaste idyllen i vår lilla stad. 
Det är som om luften är lite lättare att andas där bland de söta små husen, klätterhortensian och kullerstenarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar