10 sep. 2016

Sommar i september

En lördag försvinner så snabbt. Jag skulle åka och hämta en grej hos min syster, det tog inte lång tid och vi hade en trevlig stund, men när jag kom hem sjönk jag ner i soffan och där blev jag sittande. Poff så var den lördagen förbi men vilken lördag! Sommarvarm och skön med nästan 25 grader.
Kalmar har blivit en riktigt fin sommarstad, både lik och väldigt annorlunda mot när jag tillbringade mina vardagar där för så där 30 år sedan. (Himmel vad tiden rusar!)
Vattentornet är ett av Kalmars alla  kännetecken. Det sträckte på sig idag.
Alla städer vid vatten har en stor fördel mot andra städer tycker jag. Vattenspegling förskönar nästan alltid eller hur?

I soffhörnet har jag inte gjort mycket alls, mest bara vilat men en rapport har det blivit på Rheinlust-sjalen, mitt senaste projekt. Den kommer bli toppenfin tror jag.
Jag avslutar med några bilder på förvaringar och gömmor jag sytt senaste veckan.
Det blev en hel höstig familj till bästa S.
Och mina två grå fick tvillingar som blev en present till raraste C.
Nu ska jag bara sy kläder och lapptäcken ett tag framöver. Tror jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar