16 sep. 2016

Den där lusten som inte går att neka

I flera dagar har jag känt lusten att rita och jag har haft en idé som snurrat runt lite i tankevindlingarna. Idag plockade jag alltså fram akvarellfärgerna och tuschpennorna. 
Några planlösa penselstreck med akvarellfärg och sedan fick tuschpennan göra resten.
Det var riktigt roliga timmar vid köksbordet!

En kort promenad unnade jag mig medan vattenfärgerna torkade. Den senaste tidens sommarväder har plötsligt över en natt blivit höst.
Jag tog bilen en bit hemifrån och gick på nya stigar. 
Vattnet drar som alltid. 
Loppakoftan är det perfekta ytterplagget just nu. Hoppas den kommer vara det några veckor nu.  
När jag var ute låg molnen som ett lock men senare sprack det upp och solen tittade fram. 
Jag hade dock inte tid med sol för jag ville fortsätta rita. 
Som vanligt låter jag impulsen styra och jag vet fortfarande inte var det här projektet slutar. 
Några streck här, några där och kanske blir det en helhet. 
Eller så blir det bara en rolig stund med penslar och pennor och det är inte det sämsta.


4 kommentarer:

  1. Hej Anette! Jag älskar att läsa dina inlagg, de är saa poetiska. Bor du i södra Sverige?
    Hälsningar fraan Barcelona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag bor i södra Sverige, mitt på smålandskusten. :) Barcelona är en av mina stora favoritstäder som jag hoppas kunna återvända till någon gång!

      Radera
  2. Vao, vilken konstnär. Enormt duktig du är, låt denna ådra leva fullt ut.
    Jag har målat lite akvarell tidigare men är frestad att pröva mandala, det verkar så spännande när det får växa hur långt som helst. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja testa! Det är hur roligt som helst! Det finns bra instruktionsfilmer på Youtube om du vill ha inspiration och hjälp att komma igång.

      Radera