6 sep. 2016

Smått i stället för stort

Jag skjuter större saker framför mig och koncentrerar mig på små. Små förvaringar till exempel.
Det blir ofta en hel hög när jag väl sätter igång och de senaste dagarna har det blivit flera om dagen. Småsaker som de här är perfekta presenter men de har strykande åtgång och snart är lagret slut igen. Några av de nya är redan på väg till nya hem till och med. 
Mönster till den större av de här förvaringarna finns här på min sida. Kika under rubriken Gratis mönster/Sy necessär här till höger. Jag har använt ett helt tyg som utsida i stället för att sy samman flera som mönstret beskriver. Det fungerar precis lika bra. 

Är det någon som vill veta hur man syr tetrorna så skriv en kommentar. Blir det några stycken så kan jag göra en beskrivning. 
I morgon kanske jag tar tag i något större. Som en påbörjad klänning till exempel. 

4 kommentarer:

  1. Du är världens bästa inspiratör...mm va konstigt det ordet ser ut i skrift 🤔
    Men iaf....jag är jättesugen på en tetra... har precis skrivit ut mönstret på dina dubbelveirkade grytisar......tusen tack för alla fina klokord och alla fina mönster du delar med dej av.... 😚

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag är intresserad av ditt mönster på tetror.
    Hälsningar Lisbeth Johansson

    SvaraRadera
  3. Dina mönster är alltid uppskattade. Jag har sytt 2 av den stora du gjort. Perfekt till en lite mindre stickning. Du gör så välgjorda beskrivningar till allt du gör.

    SvaraRadera
  4. Hej,
    jag fullkomligt älskar att läsa din blogg och njuta av dina bilder :)
    Även jag är intresserad av mönster till den lilla tetran.
    Med vänlig hälsning
    Helene i Broddetorp

    SvaraRadera