4 sep. 2016

Det bästa som finns är här

Tack snälla snälla vädermakter för att det ännu är sommar! Jag behöver det så väl, värmen och ljuset och tiden, varje timme och minut. Varje stilla ögonblick.
Att sitta ute på trappan är bland det allra bästa jag vet, det slår semesterresor och shoppingturer och konserter, ja, får jag bara välja en sak av allt roligt så väljer jag att sitta ute på trappan en solig och varm sommarkväll och lyssna på fåglarna och vindarnas sus och känna solens värme på kinderna och tänka lite vemodiga tankar. Det ger så bra perspektiv till saker och ting.
Det är ett varv kvar nu, ett varv kvar för att det ska bli en lagom stor kudde men tänk att göra sex så här stora kvadrater i olika färger och virka ihop dem till en filt. Det skulle vara riktigt läckert! Jag måste fundera medan jag virkar klart den turkosa och den rosa som också är påbörjad. 
Det skulle bli en helt magisk filt, eller hur?

Så var det det där med att sy av sina små rester... Först sydde jag en, sen en till och
utan att jag visste ordet av så var de fyra.
Alla är sydda med samma utgångsmaterial; fyra kvadrater ca 12 x 12 cm, en liten bit blixtlås och en bit band.
De är inte stora, tetran är lagom för ett halsband eller två, de platta för några kreditkort eller en karta med värktabletter.
Simsalabim!

Jag stannar på trappan en liten stund till. Än är det inte kallt eller mörkt.
Och tankarna räcker till och skulle de ta slut så gör det ingenting. Det räcker så gott att bara vara.

3 kommentarer:

  1. Var i dina trakter några dagar.Denna kust är ju ny för mig,kanske varit där som liten:-)). Så vackert och frodigt och jag vill gärna tillbaka. Västervik är en pärla och jag vill ut till öarna nästa gång.
    Visst behöver man bara vara och låta sinnena vila men enbart det man gillar.Söta saker du sytt.trevlig ny vecka önskar jag dig!Kram Gudrun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det många pärlor här men Öland är Öland <3
      Kram

      Radera
    2. Ja, jag gillar Öland mer och mer:-))

      Radera