1 jan. 2019

Inventering

Hej 2019! Så du är här nu?
Du kom inte en dag för tidigt! Alldeles lagom dök du upp. 
Som sig bör så här vid nyår så har jag inventerat. Inventerat mina pågående projekt. Några har hamnat i soppåsen, några har repats upp och garn och tyg lagts tillbaka i sina skåp och några ska jag försöka få färdigt. 
Den fina lådan maken gjort till mig är för första gången på länge inte överfull med projektpåsar och det känns skönt. Här finns nu en kofta som ska få nya smalare ärmar, en sjal till en kär vän, två koftor varav den ena inte är påbörjad och den andra bara är just det och ett virkprojekt med afrikanska blommor som kanske ska bli en filt, kanske något annat. I soffhörnet har jag ytterligare en stickning och det är kofta som saknar ärmar och en bit på kroppen.

Så 2019, 
nu tar vi och gör det här året magiskt bra, eller hur?

1 kommentar:

  1. Jag har också börjat gå igenom mina pågående projekt men har inte tillräckligt med fina projektpåsar. Skulle kunna planera in att sy några stycken att ha i soffhörnan fyllda med lämpligt stickprojekt.

    SvaraRadera