30 dec. 2016

Öppet vatten

Vissa dagar, när inte allt känns på topp, är det skönt att det finns fotoappar. Nu är jag visserligen ganska lättroad men några redigerade bilder kan göra dagen lite ljusare. I vanliga fall lägger jag inte tid på att redigera bilder, det brukar bli ganska bra ändå, men med fotoappar är det varken krångligt eller tar tid. Någon annan har gjort jobbet innan och en del blir kul, andra helt knasiga.
Jag försöker avsluta pågående projekt innan 2016 tackar för sig och nu är Open water cowl just klar.
Det är en halstub som passar bra att vira två varv runt halsen.
Luna lyckades nästan klämma in sig på en bild. Så klart.
Jag har stickat i ullgarnet Erin, köpt på Fjällbo shop, Två hekto gick nästan åt och jag använde stickor 4,5 mm.  
Insidan på kragen är fin men 
utsidan är riktigt läcker med sina havstulpanliknande former. 
Minst ett projekt till ska jag försöka avsluta innan året är slut. 
Bara en bild till...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar