17 maj 2015

Ingen välkomstkommitté

Igår fick vi ett litet mudd-kit på Mellan hägg och syren på Ateljé Norrgården. Härligt garn av ull och silke och ett sött mönster. 
Eftersom mönstret heter Vårvärmare och våren snart övergår i sommar så skyndade jag mig. En gjorde jag igår och den andra när jag kom hem idag. 
Finfina! Jag kanske hoppar över uppsköljningen så jag hinner använda dem några dagar innan det blir för varmt. 
Jag trodde jag skulle mötas av en välkomstkommitté när jag kom hem men nej, mina pälsklädda vänner vände rumpan åt mig. Deras hämnd för att jag varit borta några dagar var väldigt tydlig. 
Tur att maken och sonen blev glada i alla fall! 

1 kommentar:

  1. Underbara färger på dina vårvärmare.
    Det är så typiskt katter att vissa sitt missnöje på det sätt du beskriver.
    Jag känner igen beteendet från mina katter.
    Mia

    SvaraRadera