19 maj 2015

I en droppe

En regnig tisdag i maj är förmodligen bättre än alla regniga tisdagar i november. Eller februari.
Regnat har det gjort idag, oj vad det har regnat, men nu ikväll så tittade solen försiktigt fram.
Sol i regndroppe, ett av naturens underverk.
I brevlådan väntade två nya böcker som jag beställt. Den ena är en alldeles ny bok av Ulla Engquist. Den innehåller inga mönster men massor av tips och trix för att få stickade plagg att bli så snygga de bara kan.  
Den är full av tydliga instruktioner och jag ska verkligen försöka läsa den från pärm till pärm och inte bara bläddra planlöst. Om jag läst den ordentligt så vet jag ju var jag ska leta när jag behöver sy ihop stickade stycken, plocka upp en halsringning på snyggaste sätt eller få till de finaste kantmaskorna. 
Härligt nördigt! 
Den andra boken ska jag skriva om en annan dag.
Jag kommer säkert få nytta av Sticka när jade-koftan ska få framkanter och halsringning. 
Minst fem centimeter längre ska jag göra den har jag tänkt. 

Det märks att vi är på väg in i sommarsäsongen. I natt ligger det en segelbåt i viken för första gången i år.
Där har de det bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar