31 maj 2015

Månadsbokslut maj

Maj - snart är du ett minne blott.
Jag funderar på vad jag tar med mig från maj och konstaterar att jag inte sytt något alls den här månaden men lite stickat och virkat har blivit klart.
Det mesta av min energi har lagts på jobbgrejer men lite småpyssel har jag stoppat in här och där.
På vift har jag också varit och 58 promenerade km kom jag upp i trots vurpan där jag gjorde illa ena benet. Det är jag riktigt nöjd med.
Det senast färdigstickade är en kofta. Den är stickad med en tråd Drops Cotton viscose och en tråd Sandnes minialpakka på stickor 3,5 mm. Jag har stickat fritt uppifrån och ner. 

Färgen är hopplöst svår att fånga på bild. Den är lite mer jadegrön än turkos. 
Knapparna fanns i min samling. Det känns så bra att använda det som finns hemma och slippa köpa nytt. 
Ännu ett stort projekt är klart och ännu en månad är slut. Nu springer vi över till juni och hoppas på lite mer sol och lite mindre blåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar