16 jan. 2015

Knäcka kod

Soltörstande som jag är längtade jag ut nästan hela dagen idag men klockan hann bli halv tre innan jag stängt böckerna. Då skyndade jag mig ut. 
Både tegel och glas sträckte på sig i det vackra men kyliga vädret. 
Det är kul att ta nya spår ibland och målet för promenaden var fika med kära vänner.
 Bästa semlorna i vår lilla stad, som är alldeles lagom stora, finns på Café Shalom. Mums! 
På hemvägen gick jag förbi en av de vackraste platserna.
 Mitt favoritträd, den kaukasiska vingnöten, som är vackert året om. 
Träd är bäst!

Snäckskalssjalen har vuxit några varv. Nu har jag äntligen lärt mig mönstret utantill, efter att ha skrivit om det med egna ord.
 Ibland är det nästan omöjligt att följa andras mönster. En del skriver så krångligt, fast allt handlar ju om tycke och smak och det som inte funkar för mig funkar bra för andra. Nu har jag i alla fall knäckt koden och tänker virka till garnet tar slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar