2 jan. 2015

Himmel katt och kofta

Jag ägnar min lediga tid till att gå och gå och gå. 
Nu är all snö borta och genast blev allt grått och mörkt igen. Det har blåst ordentligt idag som på så många andra platser i södra Sverige.

Jag hittade en ny liten stig som jag inte gått tidigare. Den ledde, som de flesta andra stigar här, till havet. 
Blå himmel och grå himmel, lite av varje. 
En smal remsa is låg kvar i den här viken men i vår vik är den borta nu. 
Ser ni månen mitt i det ljusblå? Så fint.

Jag har fått en jättefin nyårspresent av mig själv; en ny väska från Sisko retro.  
Gissa om jag blev glad!  
Jag måste berätta om vår helknasiga katt Morris. Jag var hemifrån en stund i kväll och när jag kom hem hittade jag bara de två stora katterna men inte lille Morris. Jag letade på de vanliga ställena som han brukar ligga på men där var han inte. När jag kom ut i köket så hörde jag att det lät under ungsplåten som stod över diskhon i väntan på att diskas. Jodå, plötsligt stack det upp ett litet katthuvud ur diskohon!
 Han vet så väl att han inte får vara på diskbänken men kunde tydligen inte motstå att kolla runt lite när jag inte var hemma. Han är verkligen den knasigaste katt jag träffat. Och den gulligaste!

Ikväll stickar jag på Stickameras koft-kalskofta. Jag har fortfarande mycket kvar att göra men tänker att jag ska försöka göra så mycket som möjligt resten av ledigheten. 
Mönstret mitt bak börjar framträda nu. 
Fram är den än så länge helt slätstickad med en rejäl V-ringning. 
Nu måste jag nog kolla var Morris är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar