21 aug. 2012

Våg vågor vågade

Bubblorna är ett minne blott.
Spindelvävstunna sjalar är det som gäller hos mig just nu.
Malabrigo lace, 50 gram ganska exakt och stickor 3,5 mm och ett något förkortat Shetland lace triangle shawl-mönster. Det ska bli kul att fota den här när den torkat. Jag hoppas kunna förmedla spindelvävskänslan då.

För övrigt så funderar jag på förankringsplatser. Var man kan få vila och känna sig trygg, skyddad från förändringens vindar och känslornas stormar.
Jag känner mig lyckligt lottad som har flera ställen att förtöja på när det behövs, men alla har inte det. Jag tänker också på alla dem som krampaktigt håller sig fast i sin förtöjningspollare och inte törs ge sig ut på öppet hav då och då, eller inte ens ut i den skyddade skärgården. 
Det är härligt att få sätta segel ibland och känna vinden i håret och havets salta stänk på kinderna.
Våga. våga. våga.

1 kommentar:

  1. Mmmm, ingen kan säga annat än att du sätter tankar i skallen på folk.
    Håller Så med dig om frågorna!!!
    Sjalen är underbar!!!
    Kram

    SvaraRadera