22 aug. 2012

Mjuka praliner

Vitt är inte alltid vitt konstaterar jag när jag lägger mina vita nystan på bordet för att hitta ett att maska av senaste sjalen med.
Ett av dem passade riktigt bra, till och med kvalitetsmässigt, och jag slapp köpa ett helt nystan för enbart ett avmaskningsvarv. Känns bra.

Nya numret av Ottobre dam kom idag och det är ett riktigt kanonnummer! Jag vill sy nästan samtliga modeller - och det händer inte ofta. 
Jag kan inte komma igång fort nog, men får vänta till helgen i alla fall.

Idag fyller finaste Lena år.
Hurra hurra hurra! 
Hon fick lite mjukt godis av sina vänner. Bästa sorten. :o)

2 kommentarer:

  1. Jag varvade ner efter jobbet med en kopp kaffe och nya Ottobre idag. Jag blev också stormförtjust i många modeller.Jag får se vilka jag börjar med.

    SvaraRadera
  2. Jag tittade på mitt inköpsställe och där hade de inte fått in den ännu. Men jag hittade en quilttidning som jag bara var tvungen att köpa. Har jag tur blir det en tidning till i morgon. Så bra att det löste sig med avmaskningen.

    SvaraRadera