10 jan. 2010

Slut på mycket

Quiltcampen är slut.
Ledigheten är snart slut.
Fultygerna i fungly-lådan är slut!
Kommer ni ihåg att jag hade några ruskigt fula tyger kvar i en låda?

Flera gånger har jag varit på väg att göra något av dem, men det har alltid kommit något roligare emellan. Som sista projekt på quiltcampen satte jag i alla fall kniven i tygerna och började sy block. Det blev dock så ruggiga kombinationer så den tänkta quilten fick stå tillbaka för ännu en kasse att förvara och bära quiltar i. Kassen är ihopsydd på hemmaplan, och nu är tygerna i fungly-lådan slut! (Ja, några hamnade faktiskt i papperskorgen, och kära vänner adopterade några andra. Tack!)



Kassen är gjord efter grundmönstret i Jelly roll-boken av Lintottarna. Kanon!
Tyvärr så har några baciller slagit sig ner hos mig och jag är snorig och hängig idag, men i morgon är det vanlig vardag och jobb som gäller. Fast först ska jag till tandläkaren och laga en sönderbiten tand. Hrm.
Tack Åsa för en toppenvecka på Österby!
Och Tack alla goa quiltkompisar som förgyllde kyliga och vintriga dagar!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar