19 jan. 2010

Inte alls sur som en citron

Jag varierar mig lite, och tar några varv på stickningen innan jag syr samman hela zick zack-quilten. Två projekt slåss om uppmärksamheten.
Dels en ny Feather and fan sjal i Norogarn. Den här gången blir den blå-lila-turkos.

Jag har stickat en tidigare, och de är så roliga att göra.
Och vackra.

Men innan jag avslutar Feather and fan-sjalen så fick jag sån lust att börja på en Citron-sjal.
Jag stickar den i handfärgad kid mohair som jag köpte på The festival of quilts i Birmingham 2009. Underbart ljuvligt blått garn!

Vad jag ska sticka av det röda garnet vet jag inte än.
Föresten så kan jag meddela att min lilla stickväska med öljett för garnet fungerar alldeles utmärkt när garnet är nystat som en boll.
Söta citronen:

Jag stickar vidare...
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar