29 aug. 2020

Nordbakkan och Sculthorpe

Min garderob har fått tillökning, ett par linnebyxor och en tunn ullkofta har lagts till samlingen av egengjorda kläder.
Mönstret till koftan heter Nordbakkan och är gjort av Eli/Skeindeer Knits
Jag har stickat i tunn 2-trådigt ull, Duo Merino från Design.Club.DK, som jag köpte vid förra årets julstickning på Ateljé Norrgården.
Eftersom garnet är tunt och lätt känns det som om koftan nästan inte väger någonting men den är ändå varm och skön. Helt perfekt för en som gärna har ullplagg som inte får vara allt för varma.
Byxorna är Sculthorpe, ett mönster från Muna and Broad.
Alla deras mönster är gjorda för större kroppar och de är otroligt tydliga och pedagogiska och passformen är toppen.
Jag sydde i ett svart linnetyg, jag vet inte vikten på det men det är följsamt och skönt.
Det är stora fina fickor i sidorna, 
precis som jag vill ha det.
Trots formen på ficköppningen var de lätta att sy och snyggt blev det.
Nöjd tjej och nöjd garderob.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar