2 aug. 2020

Maker-Me

Mitt stora semesterbroderi är monterat och klart.
Mönstret är köpt som en pdf-fil från Junebug and Darlin och allt material, förutom ramen, hade jag hemma.
Originalet är broderad på svart aidaväv men jag hade bara vit, så vit fick det bli. Jag valde att brodera blommorna i ungefär samma färg som originalet med följden att bokstäverna inte framträdde helt tydligt mot de ljusaste blommorna så jag 
broderade runt varje bokstav med enkel grön tråd för att framhäva dem bättre. Broderiet är monterat över tunn dukvadd och på baksidan har jag dolt kanterna med filt, allt enligt mönstret. Jag hade bara röd filt hemma i tillräckligt stor bit. Den syns inte genom eftersom det är ett lager dukvadd emellan.
 Min finaste montering någonsin tror jag.
Nu står broderiet på hyllan bredvid tavlan av en Maker.
En Maker som måste göra och skapa för att leva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar