6 aug. 2020

Altitude socks

Sjätte och sista paret i The Handmade sock society 3 är färdiga.
Mönstret heter Altitude socks.
Jag har stickat i Manuzana Sock i färgen Aronia. Tår och ränder är i samma garn, i färgen Night light.
Samlingen är därmed komplett från tredje omgången av The Handmade sock society.
Roliga stickstunder, som vanligt med Helens mönster.
Första året stickade jag alla sex paren i handfärgade garner.
Andra året stickade jag alla i favoritfärgen och 
det här året är alla sex par stickade i sockgarn från Manduzana. Lyxgarn som är en fröjd att sticka med.
Jag har ytterligare ett par härvor till från Manduzana som jag köpt på mig, de sparar jag till framtida projekt.
Idag var det minsann sommar på riktigt, 
30 grader här hos oss. Vi borde förstås varit ute med båten idag men 
det har vi inte. Maken har varit fullt upptagen med annat och jag kan inte köra vår båt
så idag får jag nöja mig med bilder tagna härom dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar