8 aug. 2020

Prickar prickar

När jag var hos Kikki härom veckan visade hon ett prickigt tyg hon köpt billigt på loppis. Drygt sex meter men bara 80 cm brett.
Det behövde vi göra något fint av!
Vi ritade ett eget mönster fritt efter en köpetunika jag hade på mig när jag kom och provsydde i ett vackert gammalt påslakan. Modellen blev bra så vi satte i gång klänningsfabriken.
Tyget är underbart och har ett fantastiskt fall. Det var en fröjd att sy av det.
Strax innan jag skulle åka hem behövde vi ta några bilder på våra klänningar och med min mobiltelefon fastkilad i en fiskhåv mellan två grenar i ett träd och självutlösaren på, så kunde vi fotografera oss och Madam Toile tillsammans.
Jag sprang mellan trädet och platsen jag försökte få i fokus, inte helt lätt, men Madam Toile stod tålmodigt stilla och lät sig fotograferas. Kikki var också tålmodig trots att jag vispade runt som en trött virvelvind.
Så här kan man också roa sig på semestern.
😅






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar