10 dec. 2017

Jultradition

Vissa jultraditioner är värda att hålla fast vid. Att tillbringa en dag i Granhammar är en av dem.
Det är så mysigt att tillbringa en dag i den vackra garnladan, med fina människor, garnklappning, lite stickning och supergod mat. 
Överallt finns något vackert att titta på
eller känna på. 
Jag är otroligt lyckligt lottad som har fina vänner som skämde bort mig med paket.
En ljuvlig turkos härva, ett fint koftband, stickmarkörer och handkräm i ljuvligaste doften.

Jag fick också ett fantastiskt handstöpt ljus och ett handgjort kort. Tack! Ni är underbara! ❤ 
Det är en lyx att fundera på garnval och ha en kacklande publik.
Det är ännu lyxigare att bjudas på himmelskt god saffranskaka. 
Det lyxigaste av allt är att bara få vara mitt i allt det där fina och vara en del av det. 
Det blev en lång dag, från tidig morgon till mörkaste kväll innan jag var hemma men dagen var precis så bra som en sån här dag ska vara. 
Trött. Glad. Tacksam.
Jag hoppas traditionen håller i sig till nästa år för så här bör varje jul inledas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar