13 dec. 2017

Tummen upp eller möjligen ner

Visst är det hektiskt i december?!
Jag har t ex väldigt många aktiva stickningar. De kommer inte bli färdiga till jul, några stycken av dem möjligtvis, om jag kunde bestämma mig för att jobba på ett projekt i taget men det kan jag inte. Det är ingen deadline på någon av dem så de blir färdiga när de blir färdiga, innan eller efter jul. 
Det vore förstås roligt att sticka den andra vanten till julvanteparet. 
Den första känner sig lite ensam men 
jag måste säga att mönsterpassningen på tummens insida blev riktigt bra den här gången. Frågan är om jag kan göra om det på nästa vante. Tja, det vet jag inte förrän andra vanten är stickad och den är än så länge inte ens upplagd. 
Jag har fler aktiva stickningar än som syns på bilden ovan, fyra-fem stycken till. Minst. Lucky me!

Det blev Lucia i år igen, fastän jag inte sjungit en endast lussesång, inte sett en endaste lucia eller ens minsta pepparkaksgubbe. Det känns lite tråkigt att våra svenska traditioner minskar i omfattning medan vi glatt importerar nya, som Halloween och den där konstiga Black friday som inte ens är en högtid. Nästa år måste jag skärpa mig, då får jag åtminstone ha glitter i håret på Lucia-dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar