22 dec. 2017

Ett hål!

Idag glittrade frosten runt omkring oss och den gjorde så vackra mönster på trätrallen.
Solen står så lågt att den bländar när den är framme men det gör absolut ingenting.  
Jag började dagen med att spänna ut Julrossjalen. 
Naturligtvis fick jag ovärderlig hjälp. 
Morris höll koll på nålarna och det var ju snällt. 
Den improviserade sista bården blev riktigt fin när jag spände ut den men till min stora fasa upptäckte jag att garnet gått av på ett ställe!
Det är en risk man får ta när man stickar med entrådig ull och det är ganska lätt fixat hoppas jag, det får jag göra i morgon. Eftersom ullen är ganska sträv så vandrar inte hålet iväg och blir större i första taget i alla fall.

Min lilla änglaballerina är på plats,  
precis som misteln. De är redo för jul men jag har en del kvar att fixa. 
Tur att det inte är julafton riktigt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar