4 dec. 2017

Vitaminer och vänner

Vem behöver inte lite extra C-vitaminer så här års? De här sockorna är rena piggelinpillret.
De är stickade i Opal Fresh and juicy, ett nystan som legat i garnhyllan i flera år. 
Mönstret på skaftet och ovansidan av foten är enkelt; varv 1: *4 räta maskor, lyft 1 maska*, varv 2: alla maskor räta. Lätt som en plätt och effektfullt om man stickar med självrandande garn. 
Det är mina vanliga bassockor över 60 maskor på sticka 2.25 mm och en Fish lips kiss häl. 
Solen sken så vackert idag och jag sken ikapp med den för när jag kom hem från jobbet låg två roliga paket i brevlådan. Ett väldoftande paket kom från Gotland. 
Tusen Tack kära Sofia! Det luktar himmelskt!
Visst är det fantastiskt att man kan få nya vänner genom cyberspace?! Vi har känt varandra i flera år nu men ännu inte träffats i riktiga livet men det ska vi snart ändra på.

Via det där märkliga cyberspace kan man också återfå kontakt med dem man inte träffat på över 30 år och det andra paketet var från en sådan vän. Eva hittade mig för några år sedan via Facebook, vilket jag är så glad över. Då och då testar vi barndomsminnen på varandra, kollar om vi minns samma saker och om saker vi minns stämmer eller inte. Hon minns mycket mer än jag gör, det känns så i alla fall.
Nu har jag en Hem och Fritid från december 1967, en egen tidskapsel att krypa in i för att kolla hur det var då, då när jag var alldeles ny i den här världen. Tack snälla Eva!  
Solen har sedan länge krupit ner bakom horisonten. Den stora runda månen hänger på valvet i hennes plats. 
Det har varit en fin måndag. Tack för den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar