25 dec. 2017

Juldagsljus

Jul och ljus, visst hör de två sakerna ihop?
De är de bästa och finaste julpynten, ljusen.

Dani från Little Bobbins har de senaste åren ordnat en slags knit-along som hon kallar Christmas eve cast on, vilket innebär att man lägger upp en ny stickning på julaftonen. 
Min Christmas eve cast on kom inte igång förrän framåt kvällen. Jag hade bestämt att sticka Danis mönster Twas the night before Christmas i guldglittrande garn från A Homespun house. Jag stickade en halv socka innan jag gick och la mig och idag har jag hunnit sticka resten på den sockan. Jag har också fäst trådar på den första Catch a falling star-sockan, så nu har jag två halva par skulle man väl kunna säga. 
Dax att lägga upp nästa socka och titta på ännu en julfilm.
Och njuta av ännu ett ljus och dess värmande låga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar