8 jan. 2017

Slytherin - Hufflepuff

Uppmaningen var: ta två garner som inte passar ihop och sticka randiga strumpor. Jag valde ett nystan som var svart-grönt och ett som var beige-guldgult. De passade inte ihop.
Ränders magiska kraft gav mig ett par perfekta quidditch-strumpor! Slythering - Hufflepuff 0 - 0. (Quidditch är en sport i Harry Potters värld och Slytherin och Hufflepuff är två av fyra elevhem på häx- och trollkarlsskolan Hogwarts.)
Vanliga basstrumpor, stickade på 2,25 mm, med hällapp.  
De blev nästan likadana, jag nystade av lite garn för att få dem ganska lika. Garnet som är kvar ska bli ett nytt par randiga sockor tillsammans med ett nytt nystan som det inte passar ihop med. Kanske kan det bli bra igen, kanske blir det riktiga fulsockor. Spännande! 
Ute är det grått, på nollan, och isen börjar redan ge efter.
Luna tycker att det är bäst att stanna inne och mysa bredvid mig i soffan. 
Morris däremot ser det som sin plikt att ta utomhustjänsten och spana efter inkräktare och kanske småfåglar. 
Jag tror jag ska sätta på en Harry Potter-film, en med quidditch, och njuta av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar