9 jan. 2017

Ändrade planer

Vardag igen, för de allra flesta i alla fall. Min dag blev inte alls som jag planerat men vilka dagar blir det?
Luna satt i fönstret när jag kom hem, hon undrade nog varför jag jag åkte och kom flera gånger samma dag, så brukar jag ju inte göra.

Jag har inte alls hunnit sticka på Find your fade-sjalen idag men några kvällar tidigare har tagit mig en bit på väg. 
Jag har övergivit min ursprungliga plan och kommer nog bara behålla tre av de tänkta färgerna. 
Det är så intressant med garn, man kan tycka att härvor eller nystan passar tillsammans men när man stickat en bit så ser man nya nyanser och toner framträda och garnerna passar inte längre varandra. Det som ser grått ut kan plötsligt bryta mot gult, och det som ser lila ut kanske egentligen ger en grå ton.
Det ska bli spännande att se vilka färger det slutligen blir. Petrol och grått dominerar just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar