31 jan. 2017

Kaos är granne med min fåtölj

Bredvid min stickfåtölj uppstår det alltid någon slags kaos.
Det är inte bara det pågående arbetet som ligger i sin korg bredvid stolen, utan en massa andra pågående och planerade projekt breder ut sig över golvet och skriker efter uppmärksamhet. Jag undrar om vetenskapsmän och forskare vågar sig på undersöka det kaos som lätt uppstår hos alla kreativa människor? Det måste vara en väldigt stark magisk kraft som flyttar garner, tyger och annat från sina hyllor och skåp ut på bord, golv eller bänkar.

En annan magisk kraft är det som fortsätter trycka upp isen på land. 
Isen sjöng inte idag för vinden var för högljudd men ibland kan man ju faktiskt höra isen både sjunga och knaka. 
En tämligen grå dag och jag har varit väldigt trött, trött i varenda cell, men det hindrade inte ett par minuters barfotapromenad. 
Jag är glad att jag orkade just det för det gör något med humöret att smyga omkring barfota. Om inte annat väcker det barnet i en och det är inte alls dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar