2 jan. 2017

Påsar som presentförpackning

Det har blivit några fodrade tygpåsar till. De går snabbt att sy och är bra till så mycket, som när man behöver slå in en present lite lyxigare än med papper till exempel.
Jag hittade ett så fint tyg när jag var i Kalmar innan jul. Det var dessutom på halva priset eftersom det kallades jultyg. Jag tycker att det är ett fint tyg som passar hela året, inte det minsta juligt utom möjligen att det är rött och vitt. En liten bit tyg med knapptryck som passar till hade jag i mitt tygskåp.
Lite kraftigare bomull, perfekt till påsar helt enkelt! 
Det enda som skiljer de här två åt är färgen på snodden.  
Så där ja, nu är symaskinen uppvärmd det här året!
Och mönstret finns HÄR för den som har sylust.

2 kommentarer:

  1. Men så finfina påsar du har sytt, det måste jag nog också sy mig några.
    Tack för att du delar med dig:))

    SvaraRadera
  2. Fina, skulle tänka mig till stickningen.

    SvaraRadera