20 jan. 2017

Fredagsmys

Vi har haft plusgrader några dagar nu och det märks, framförallt på isen. På morgonen var den räfflig och gropig och aprikos i solen och mörkgrå i skuggan. Ingen is man ens sätter ut en tå på.
Nästan all snö är borta men på skuggiga ställen ligger den kvar ett tag till.
Det var helt klart en liten försmak av vår när jag stod på trappan och vände ansiktet mot solen.
Härligt!
I min stickpåse ligger det nystan som används till en teststickning som jag inte kan visa. 

Visst är det en fin kombo med prickar och rött och vitt och så turkost till det? 

Fina är också mina vinstgarner från Järbo som kom idag. 
Mellanraggi i de nya denimfärgerna ljusgrå, jeansblå och aquagrön. Supersnygga!

Morris har tagit position bland mina garngrejer för att försäkra sig om fredagsmys. 
Man måste klappa honom när han tittar på det där sättet. Vem skulle våga låta bli liksom?

2 kommentarer: