7 jan. 2017

Flätbonanza

Den tredje och sista adventsstickningen blev ett par långa strumpor. De mest intrikata strumpor jag stickat tror jag men så blev de också väldigt tjusiga med alla sina flätor. 
Mönstret finns på Järbo garns hemsida. Det mörkgrå garnet är Mellanraggi från Järbo och det turkosa är Nalle från Novita. Jag gick ner i stickstorlek och använde mina vanliga 2,25 mm.  
Som mest har jag tolv flätor runt om, det hade kunnat vara fyra flätor till men jag hoppade över de sista högst upp, i fem olika varianter.
Mitt bak är en bred fläta som följer med hela vägen upp till resåren. Det var lite trixigt med de långa flotteringarna av turkost garn under flätan.
Tyvärr sitter de lite för tight runt mina breda ben men lilla dot ska få dem. 
Hoppas hon kommer tycka de är lika fina som jag tycker att de är. 
Jag tog visst med mig vintern hem. Det har kommit drygt en decimeter i natt och på morgonen och det snöar fortfarande. 
Någon skridskois blir det inte med all den här snön.
Vintervitt är allt bra fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar