5 jan. 2017

Ränders kraft

Jag är kvar mitt i vintern. Termometern visar -21 grader ikväll och det var -13 grader som varmast idag. 
Vi försökte frysa såpbubblor men det var svårt. 
Himlen var vackert blå och snön likaså med vackra gula ränder när solen var på väg ner. 
De flesta vägar är plogade nu och jag hoppas det blir en behaglig hemfärd i morgon. 
Jag tyckte granarna sträckte lite extra på sig i kylan för att få topparna i solen. 
Bubblorna blev som glas. Jag kommer försöka frysa bubblor igen. 
Smulan tycker att det är bäst att vara inomhus och
jag håller med och stickar på mina randiga sockor i garnerna som inte passar ihop. 
Det blir läckert och fint. Nästa gång ska jag välja två garner genom att blunda och ta det jag får tag i. Det skulle inte förvåna mig om det blir fina randiga strumpor av det också. Rändernas magi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar