31 okt. 2015

Månadsbokslut oktober och lite annat

Årets tionde månad är alldeles strax förbi och jag summerar att oktober varit mössornas och klänningarnas månad.
Fem mössor, ett par vantar, sex sittdynor till och ett par sockor. 
Tre trikåklänningar och ett blågult burskynke till lilla Lily, en söt birma, när hon representerat Sverige i kattutställning.

Sockorna är faktiskt värda några egna rader. 
Jag fick det stora nöjet att teststicka Dödergöks senaste sock-mönster Calle. Sockorna var väldigt roliga att sticka och de sitter superbra. Mönstret går att köpa på Ravelry. Riktiga lyxsockor!

Så här på oktobers sista dag har jag sytt med kviltarkompisarna. Ingenting jag gör blir färdigt men jag har ändå fått en hel del gjort. 
Först så sydde jag ett barntäcke av en tygpacke som legat i hyllan ett bra tag. 
Jag tror nog att den kan värma ett barn någon gång. 
Allt är klart utom att sy fast vadd och baksida. Avslutningskanten väntar. 
Jag hittade ett gammalt broderi som jag ritat och sytt upp för många år sedan. Nu är det inramat och klart för att bli ett kuddfodral. 
Även till kuddfodralet är avslutningskanten klar. 
Så klart.

Slutligen så började jag sy samman bleka Tilda-tyger. 
Sött som socker. 

Ja, det var oktober det. I morgon börjar Vi lyser upp november! Häng med då!

2 kommentarer:

  1. Summa sumarum - en helt underbar oktober avspeglar sej i din blogg!
    Kram och ser fram emot novemberaktiviteter
    Vivianne

    SvaraRadera
  2. Vad mycket du hunnit med under oktober månad och mycket du hann på din sylördag också! Jag gillar det läckra äppeltyget! Vad är "Vi lyser upp november"?

    SvaraRadera